Thursday, August 19, 2010

Kalau anda sedih, apakah yang anda selalu lakukan untuk menghilangkan perasaan sedih anda itu? Jawapan anda tidak boleh melebihi 100 patah perkataan... Kalau jawapan anda menepati cita rasa saya, tiada hadiah akan diberikan. Weheee...... Sory! Gue x de hadiah lh.


 Tetapi, apa yang anda lakukan? (dengan nada yang agak serius seperti polis menahan pesalah trafik).

Actually, sejak dua, tiga, empat.....(sampai hari entah ke berapa dah x igt) hari ini, aku agak rasa sedihlah. To be honest, aku tidak pandai hendak meluahkan kepada orang lain. Termasuk lah family aku sendiri. Mama, ayah, kakak dan along. Aku nie secretive....and so on... I admit! I just think tiada orang yang nak tahu, kan. So, kalau sesiapa terasa hati kalau aku jarang cerita pasal diri aku sendiri (personal things)...please do not blame me. I'm soooo bad in story telling. Kalau aku pandai, dah lama tyme aku kecik2 dulu masuk pertandingan story telling. Mungkin aku feymes dan semua orang mengenali aku..Tapi, tidak. Cikgu aku tidak pernah pun pilih aku...selalu pilih orang lain. Yelah, takkan nak pilih student..student ker?....murid-murid yang buat silent mode kat atas pentas nnt. Mahu bikin malu sekolah ker? Fuish...tiba-tiba kesedihan melanda.. Itu cerita lama okey! Tapi...apakan daya, aku memang lemah bab2 cerita ini. Terutama tentang diri aku....giler aku lemah. Tetapi...aku bukan lah seorang yang pendiam. Aku cume seorang yang secretive jer. Sooo, kalau saya sedih...boleh saya merapu di sini. Jawapan nya........jeng jeng jeng.....


MESTILAH BOLEH!!!!!! (Jawab sendiri memandangkan tiada orang yang nak jawab. Terasa macam orang giler plak)

If I said....Dunt ask me why, I do not know the answer but I feel like crying. That's a lie. I do not know how to answer. That's the truth. 

I feel sad if I'm not satisfied with myself. Aku rasa sedih bila aku da berusaha sehabis baik...tetapi d result is not so good like I expected it to be. I feel sad when the people I loved have problem. Aku akan rasa sedih kalau aku buat orang lain rasa sedih dan marah dan tidak puas hati atau pun sakit hati. Aku akan rasa sedih bila orang lain lukakan hati aku. Aku akan rasa sedih bila I keep blaming myself eventhough it was obviously not my fault. That's hurt me so much. 

Dan...recently, people who I loved having a problem.... And I can not do anything except giving her support.
Feel soo helpless...

Kalau korang rasa sedih, korang buat ape eh? Boleh aku cuba????

Sebab, kalau aku sedih...aku akan emo sorang2, aku akan jadi senyap dan jadi x de mood tiba-tiba. Konon-konon macam dunia sudah berakhir. Jangan diikut cara aku. Sungguh tidak healthy. Sebab itu boleh ada kes bunuh diri kan. Tapi, aku x de lah sampai nak bunuh diri. Nauzubillah...minta teramat tersangat dijauhkan. 

Kalau nak tahu...aku pernah menangis kat kedai mamak kat bandar universiti. Seriously.... tapi aku nangis x de lah macam budak2 yang bunyi nya boleh dengar dari ipoh sampai ke kl kan. X lah macam tue. Aku nangis senyap2 je. Setakat keluar air mata kalau ditadah penuh satu baldi besar lh...(tipu jer!). Yang pasti, orang boleh perasan lh. Alkisahnya...masa itu aku nak balik kampung dengan mak aku, dengan kakak and dengan fawwaz (budak yang mak aku jaga dari kecik sampai umur dia 5 tahun sekarang). Reason aku menangis? Hehehe...malu nak cakap, sebabbbbbb aku terasa hati dengan fawwaz. Soooo damn kelakar. Gelak lh korang!!! Sebab memang kelakar. Budak itu cakap sumtim pon aku nak over sensitif. Bodoh giler. Itu lah benda yang paling menyesal aku pernah buat. Dan aku face to face dengan mak aku time tu jugak. Mak aku nasihatkan aku dengan nada yang agak kecewa. Dia kecewa sebab aku tidak pandai nak cover perasaan aku sendiri. Mak aku cakap tidak elok sensitif macam nie. Kalau aku sensitif sangat even orang cakap sikit jer...baik aku duduk sorang2 dan jangan bergaul dengan orang. Aku minta maaf...sebab aku tahu aku salah. Sejak saat itu, aku takkan buat mak aku kecewa dah! Aku betul2 insaf. Sebab aku sangat sayang kat mak aku. Kalau nak tahu, aku lah anak yang paling degil sekali... Aku akan buat sesuatu benda itu walaupun aku tahu benda itu akan menyakitkan hati diaorang. Entah-entah aku pernah buat kat korang macam itu kan. I am so sorry. I try to handle myself, okey!

Sekarang nie, kalau saya rasa sedih...saya cuba lakukan benda lain. Benda yang buat saya lupa and enjoy. Contohnye, surf internet...cari benda-benda yang menarik perhatian. Keluar ke, kan....Chatting? Malas lh! Aku dah tanak cari orang. Sampai orang cakap aku sombong, tapi...nak buat macam mane kan. Aku just tanak orang salah faham. Sebab nanti orang kata aku ini maybe meng'anoyingkan. PEACE, no war!!!! Tidak pun, tidur. Tetapi...biasanya, mesti masuk dalam mimpi. Giler tak. Hehehe. Biasanya, kalau kita fikirkan sangat tentang sesuatu perkara, mesti malam itu kita mimpi.Not a gud way, rite..

Walaupun saya rasa sedih, I feel happy with every single person surrounding me. I really2 appreaciate! =) Never ever regret knowing you. If I can choose to be who, to be in what kind of family, to be friend with whom... I will definitely choose what I have right now. Because, I am loving it...Alar-alar McD pulak kan.  

Orait lh....cukup sampai di sini. Sebelum berpisah. saya sertakan gamba bersama-sama coursemate berbuka puasa di Royal Club Golf. Best, we have fun! I do not know how to explain, let the picture tell you, ya.




 Ini kawan teman kanan dan kiri saya time makan

 Sebahagian coursemate lelaki

Sebahagian lagi coursemate lelaki

Double peace!

Buat havoc semasa makan

Bergamba dengan tetamu terhormat..(literally bergambar, gambar jer)

Kami sangat happy

Kami berpuas-hati

3 comments:

dya said...

waa,husna!don't say sumthing like that..ak akn b'sedih juge~ =(

well,ak pnh je msk story telling tym kt skola dl eventho ak ni pendiam..ha3

erm..pe ak wt kalo ak sdey??

1)nangis sorg2..(smbl tmbh bckground lagu sdey) haha..
2)Write it somewhere..
3)Merempit sorg2..siyes release tensen..kalo terasa nk try,cr je ak..=)

Husna said...

aku nak try no 3...tapi takut. Aku paling takut bawa motor. Hehe,aku da x sedih. Nanti aku senyum byk3, nye.

Rose Idayu Roslan said...

skrg ni, kalo aku sedih, aku kan menulis. sme mcm tulis kt blog nih lah. so far, ade lah jgk effect baiknye dr tulis blog nih.heheh :)